четверг, 11 февраля 2016 г.

Тиждень зарубіжної літератури в школі


.                                    
  Світ  дивовижний вас вітає,

Всіх тих, хто вдумливо
читає,

Долати знань високі мури,-

Вас кличе світ  літератури!

Одним з вагомих засобів виховання людини та культури сучасна педагогіка вважає літературу. Але, останнім часом спостерігається  катастрофічне зниження інтересу дітей до читання.Друковане слово для них , на жаль, стало незатребуваним. На наших очах відбувається відторгнення нинішнього покоління читачів від книги, від культури. Підліток просто відмовляється читати, бо в його очах людина з книжкою належить до цінностей  не його світу, а "дорослого", "минулого" і взагалі  "чужого".Підлітки віддають перевагу автору, який  "мелькає" на телеекранах, якого бачать на різних "тусовках" чи у глянцевих журналах.
       Отож суть проблеми сьогодення полягає у тому, як привернути увагу учнів до книги,  та викликати бажання читати.
        Вагомий внесок у розв’язання цієї проблеми маємо зробити ми -шкільні вчителі. Ми покликані розвинути читацькі навички, виховати читача, який  би отримував задоволення від цього виду діяльності.
           А тому у своїй роботі часто провожу нетрадиційні уроки та позаурочні заходи, що спонукають учня звернутися до художнього слова та заставляють його мислити,  порівнювати, працювати з текстом, отже - відкривати книгу, з’ясовувати деталі, і головне -розвивати творчі здібності школярів. Одним з таких заходів є  Тиждень світової літератури.
 Основною метою ТИЖНЯ СВІТОВОЇ  ЛІТЕРАТУРИ Є:
- підвищити інтерес учнів до уроків світової літератури;
- виховати повагу до літературних та культурних традицій народів світу;
- навчати самостійно працювати з додатковою літературою;
- висловлювати та відстоювати власну думку;
- формувати естетичні смаки.

 ПЛАН  ПРОВЕДЕННЯ
ТИЖНЯ  СВІТОВОЇ  ЛІТЕРАТУРИ

П О Н Е Д І Л О К
1. Загальношкільна лінійка, на якій роздаються завдання для кожного                                                          
     класу.
2. Казковий кінотеатр на тему: " Життя розпочинається з дитинства, а
    література з казки".
     Перегляд мультиплікаційних фільмів. ( 2-5 класи ).
3. Конкурс малюнків: "Казковий дивосвіт". ( 2- 5 класи ).
               
В І В Т О Р О К
1. Конкурс стіннівок " Це цікаво знати кожному":
     5 клас - " Великі казкарі".
     6 клас - " Міфічні істоти".
2. Конкурс колажів:
     7 клас - " Легендарні квіти".
     8 клас - " Книга - твій друг, без неї як без рук ".
3. УРОК - ГРА " Мандруємо з Гаррі Поттером". ( 7 клас ).
4. Виготовити рекламний ролик в електронному варіанті на тему :
     "ЛІТЕРАТУРА - ЦЕ ХРАМ, КУДИ МОЖНА ВВІЙТИ ЛИШЕ З ЧИСТОЮ
      СОВІСТЮ І БЛДГОРОДНИМИ НАМІРАМИ". ( 9, 10, 11 класи).
                                           
С Е Р Е Д А
1. Усний журнал "Там, де панують краса і спокій" ( Вірші поетів світу
     про  природу - 7 клас )
2.Ігрові перерви. " Веселий ярмарок".
3. Поетичні читання. " Юні поети школи". (5 - 11 класи )
Ч Е Т В Е Р
1. Конкурс на кращого  читця байки. ( 6 клас )
2.Брейн - ринг " Манівцями словесності" ( 8 клас )
3. Ігрова перерва " Чи знаєш ти літературу?".     
                                
П’ Я Т Н И Ц Я
1.Прес - конференція " Вас запрошує  МАЙСТЕР".
2. Підбиття підсумків конкурсів та вікторин.
3. Загальношкільна підсумкова лінійка - нагородження переможців за
     номінаціями.




                                                                        

До початку тижня кожен клас вибирає свій маршрут,оформляє путівник подорожі .

НАПРИКЛАД, маршрут 5-го класу:
1-знайомство з містечком Казкарією;
2- поїздка в селище Мудрості;
3- відвідини галявини Мультикової;
4- зустріч з Пензликом Маляном .

МАРШРУТ   10   КЛАСУ:
1.- відпочинок на атракціоні "Призентація"
Тема: "Література - це храм, куди можна ввійти з чистою совістю і благородними намірами")
2- підкорення вершини Гобсекії ;
3- екскурсія до водоспаду Достоєвського;
4 - підкорення вершини гори ЛІТЕРАТУРІЯ.












1-й Ведучий. Гра складаеться з IV турів.
2-й Ведучий. Право відповідати надаеться тій команді, гравці якоі першими піднімуть руки. За кожну 
                                  правильну відповідь команда отримує 1 бал.
1-й Ведучий. Переможцями стануть ті , хто набере більшу кількіть балів.
I тур. "ОСОБОВА  СПРАВА ГАРРІ ПОТТЕРА "
1. Хто такий Гаррі Поттер? ( Маленький сирота, що живе в родині своєі тітки Дурслі)
2. Яке життя було в Гаррі? ( Важке: він ніколи не отримував подарунків, спить у темній комірчині, до
     школи ходить у поношеному одязі)
3.Що сталося в день його одинадцятиріччя? ( Він отримує листа і дізнається про те, що він наділений
   унікальними магічними здібнотями; що батьки його були чарівниками і загинули від рук злого 
    чаклуна.)
4. Як змінилося життя Гаррі після його одинадцятиріччя? (Змінилося на краще: з ним почали вітатися на 
     вулиці, у нього з"явилися друзі, він отримав перший подарунок)
5. Яку можливість отримав Гаррі Поттер? (Навчатися в Хогвартсі- найвідомішій школі      чародійства та
     магії.
IIтур. "ЗАГАДКИ ВІД ХАГІРДА"
1. Назвіть найкращих друзів Гаррі Поттера? ( Рон Уізлі та Герміона Грейнджер)
2. Вороги Поттера серед першокурсників? ( Малфой Драко)
3. Найзаклятіший ворог Поттера? (Волан- де- Морт)
4.Назвати факультети в Хогвартсі. (Слізерін, Когтевран, Гріффіндор)5.
5. Які властивості мав філософський камінь?(Міг перетворити будь- який метал на золото,  з його
    допомогою можна було виготовити еліксир молодості)
III тур. "ЧАРІВНА МІТЛА"
1.Ким Гаррі був зарахований до факультетської команди? (Ловцем)
2. Що зберігалося на третьому поверсі в темній кімнаті? (Філософський камінь)
3.  Хто його охороняв? (Триголовий пес Пушок)
4.Хто був директором Хогвартса? (Професор Дамблдор)
5.Хто із професорів завжди перетворювався на кішку? (Професор МакГонагалл)

6.Хто був поштарем у Хогвартсі? ( Сови)
7.Як звали сову Гаррі Поттера? (Букля)
8.Як звали велетня з добрими очима та довгою бородою? (Хагрід)
9.На якому факультеті навчався Гаррі Поттер? (Гріффіндор)
10.На якій мітлі літав Гаррі Поттер?( "Німбус-2000")
11. Прізвище родини, в якій жив Поттер? (Дурслі)
12. Англійська письменниця, "мати" Гаррі Поттера? (Джоанна Ролінг)
13.Які чарівні речі згадуються в книзі? (Чарівна паличка;плащ-невидимка; мітла;шахи, які були живими)
14.Як звали дракона Хегріда? (Норберт)
15.Куди відправили Норберта? (У Румунію, до брата Рона)
IV тур. " ПРО ЩО РОЗПОВІВ ЧАРІВНИЙ КАПЕЛЮШОК "
1. Як Гаррі Поттеру пояснили смерть його батьків? (Загинули в автомобільній катастрофі)
2.У чиєму тілі переховувався Волан- де- Морт? ( У тілі професора Квірелла)
3.Які слова були написані на мантіі-невидимці? (На всякий випадок)
4. Як називалося дзеркало? (ЯННАЖАБ)
5.Який вислів був написаний на дзеркалі? (" Я показую не ваше обличчя, а ваше бажання")
V тур. "ЕРУДИТИ "
За хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, кожна з них оцінюється одним балом. Кількість балів підраховується.
                                                                                                                                           
                        ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПЕРШОЇ КОМАНДИ.
1. Чому зник Волан- де -Морт? (У той момент, коли він намагався вбити Гаррі Поттера, зникла його сила)
2.Що залишив Волан -де -Морт Гаррі Поттеру? (Шрам. схожий на блискавку)
3.На якій вулиці жила родина Дурслі? (На Тисовій)
4. Де була кімната Гаррі? (У комірчині під сходами)
5. Як звати охоронника ключів Хогвартса? (Рубенс Хагрід)
6.Про яку таємницю довідався Гаррі в день свого одинадцятиріччя? (Він -чарівник)
7.Що таке "Хогвартс" ? ( Школа чарівників і магів)
8.Хто такі " магли"?(Звичайні люди-не чарівники)
9.Що був за день, коли Волан-де-Морт убив батька Гаррі?(Хеллоуін)
10. Як називався банк, де зберігалися гроші чарівників?(Грінготтс)

11. Хто керував цим банком? (Гобліни)
12. Заповітна мрія Хагрід? (Мати дракона)
13.Яку річ не повинні мати першокурсники? (Мітлу)
                   ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ДРУГОЇ КОМАНДИ
1. Що таке "квіддіч"? (Спорт чаклунів)
2.Як чарівнику слід обирати чарівну паличку? (Паличка сама обирає чарівника)
3. З якої платформи відправлявся потяг у школу Хогвартс? (Дев’ять і три четвертих)
4.На якому факультеті навчалися сміливці, серця яких були сповнені відваги? (Гріффіндор)
5. Учні якого факультету не боялися праці, всі були вірні та віддані?(Пуффендуй)
6. Який найважчий  предмет у Хогвартсі? (Історія магіі)
7. Хто вів цей предмет? (Привид)
8. Хто перший написав Гаррі листа? (Хагрід)
9.Як звали собаку Хагріда? ( Клик)
10.Кого найбільше не міг терпіти Гаррі Поттера в Хогвартсі ? (Драко Малфоя )
11. Скільки років було Ніколасу Фломелю? (665 )
12.Що треба було зробити, щоб заспокоїти Пушка? (Заспівати пісню або заграти на флейті)
13.Який подарунок зробив Хагрід Гаррі? (Фотоальбом із фотографіями батьків Гаррі)

За результатами всіх турів підраховуються бали команд і визначається переможець.
ВЧИТЕЛЬ.  От і закінчилась наша з вами зустріч з Гаррі Поттером. Джоанна Роллінг створювала цю серію пригод у дуже скрутний період свого життя і в цьому творчому процесі знаходила втіху, забуваючи про негативне, що її оточує.Сили й енергії  їй надавали Віра, Надія і Любов. Поступово сірі хмари розсіялися і... Гаррі переміг! Серія книжок про пригоди юного мага - це казки про правду, справжню дружбу, про  необхідність залишатися людиною за будь- яких обставин, навіть у чарівному світі.
       Головна ідея, висловлена письменницею, -не тільки боротьба доброго хлопчика зі світовим злом і перемога добра, традиційна для казок. Автор примушує нас, читачів,  як і свого головного героя, замислитися про правильний вибір власного життєвого шляху. 







                                                       "Веселий  ярмарок"
МЕТА: виховувати інтерес до фольклору, поглиблювати знання про малі  
                жанри фольклору; вдосконалювати вміння тлумачити пряме і  
                переносне значення прислів"їв і приказок, влучно та образно 
                висловлювати власні думки; збагачувати словниковий запас школярів; 
                виховувати повагу до культури інших народів, розвивати творчі
здібності.

Хід  ігрових  перерв
Учні старших класів пропонують на перервах інтелектуальні завдання за темою.За правильні відповіді учні отримують фішки.

I.Відшукайте другу частину прислів"я.
Картка № 1.
1. Панам косять...                                            ...а вбогому трясця.
2. Багатому щастя...                                         ...а в мужиків чуби тріщать.
3. Пани б"ються...                                             ... а семеро з ложкою.
4. Один з сошкою...                                          ...а собі хліба просять.
Картка № 2.
1. Крутиться...                                                   ... як риба об лід.
2. Працює...                                                       ... як білка в колесі.
3. Б"ється...                                                        ... як  мати народила.
4. Голий...                                                          ... як чорний віл.
Картка № 3.
1. Прийшов спас...                                           ... літо без хліба.
2. Грім гримить...                                             ... зима з"їдає.
3. Літо збирає...                                                ... держи рукавиці прозапас.
4. Зима без снігу...                                           ... хліб буде родить.
Картка № 4.
1. Вченому світ ...                                              ... а розум ще далі.
2. Людей питай ...                                             ... а з лісу виводить.
3. Око бачить далеко ...                                   ... а невченому тьма.
4. Наука в ліс не веде ...                                   ...а свій розум май.
Картка № 5.
1. Невісток багато ...                                          ... а у матері серце болить.
2. У мачухи прямі очі ...                                     ... а він і не охне.
3. Дітки плачуть ...                                               ... а хата не метена.
4. Вона за ним сохне ...                                      ... а дивиться косо.
 Картка № 6.
1. Припявся ...                                                        ...  як деркач: усе кричить.
2.Надувся ...                                                            ... як репях  до кожуха.
3. Брехач ...                                                              ... як ковальський міх.
4. Розходився ...                                                      ... як холодний самовар.
                  В і Д П О В і Д і                                                    
Картка № 1.
1. Панам косять, а собі хліба просять.
2. Багатому щастя, а вбогому трясця.
3. Пани бються, а в мужиків чуби тріщать.
4. Один із сошкою, а семеро з ложкою.
Картка № 2.
1. Крутиться, як білка в колесі.
2. Працює, як чорний віл.
3. Б’ється, як риба об лід.
4. Голий, як мати народила.
Картка № 3.
1. Прийшов Спас – держи рукавиці про запас.
2. Грім гримить – буде хліб родить.
3. Літо збирає – зима з’їдає.
4. Зима без снігу – літо без хліба.
Картка № 4.
1. Вченому світ, а невченому тьма.
2. Людей питай, а свій розум май.
3. Око бачить далеко, а розум ще далі.
3. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
Картка № 5.
1. Невісток багато, а хата не метена.
2. У мачухи прямі очі, а дивиться косо.
3. Дітки плачуть, а у матарі серце болить.
4. Вона за ином сохне, а він і не охне.
Картка № 6.
1. Прип’явся, як рип’ях до кожуха.
2. Надувся, як ковальський міх.
3. Брехач, як деркач:  усе дерчить.
4. Розходився, як холодний самовар.
II.  Злий чарівник навмисне переплутав героїв українських  народних  казок.Вкажіть, хто справжній    герой цієї       казки та як ця казка називається?
                                        
Картка № 1.
1. Тільки журавель за поріг, а кіт – за нього та й помчав до своєї хати.
     А журавель кричить:
                                   - Їжачку, братику,
                                   Несе мене кіт
                                   По кам’янім мосту
                                   На своєму хвосту.
                                   Порятуй мене!
Картка № 2.
                    А мороз надворі такий, що аж шкварчить. Ведмідь хвостиком водить:
                                  - Ловись, рак, малий та великий.
                     А зайчик:
                                  - Мерзни, мерзни, ведмежий хвіст!
Картка № 3.
                  Пасе та й пасе хлопчик вовка.
                  Ввечері напоїв його й погнав додому.
                  А сам забіг наперед, став на воротях у червоних чоботях та й питає:
                                 _ Вовки мої милі, вовки мої любі, чи ви пили,  чи ви їли?
Картка № 4.
                     Задрімала дівчинка. Коли це з темного лісу, з великого бору вибігає цап та до     
                     Індика:
                                      - Хто ти такий, скажи мені?!
                                      - Я індик- третячок, із соломи зроблений,  соломою засмолений.
Картка № 5.
                       Коли це летить синичка:
                                        - Хто, хто в цьому капелюсі живе?
                                         - Кішка – шкряботушка, сорока – скрекотушка, кабанчик- лапанчик.
                                          - А ти хто?
                                          - Синичка – сестричка. Пустіть і мене.
                                           -  Іди.
Картка № 6.
                       Знову біжить та й біжить.
                       Зустрічає його слон.
                                    - Бублик, бублик я тебе з’їм.
                        Не їж мене, слонику – братику, я тобі пісеньку заспіваю:
                                       Я по коморі метений,
                                       По сусіку шкрябаний,
                                       На маслі пряжений,
                                       На вікні студжений,
                                       Я від мами утік.
                                       Я від тата утік,
                                       Я й від тебе втечу.
                                                                     В і д п о в і д і
Картка № 1.
 «Казка   про котика та півника»             
      Журавель – півник, кіт – лисиця, їжак – кіт.

Картка № 2.
      « Лисичка – сестричка та вовк – панібрат».
         Ведмйдь – вовк, рак – риба,  зайчик – лисиця.
Картка № 3.
           « Про козу – дерезу».
               Хлопчик  - дід,  вовки – коза –дереза.
Картка № 4.
            « Солом’яний бичок»
               Дівчинка – баба, цап – вовк. Індик – бичок.
Картка № 5.
               « Рукавичка «
                  Синичка – лисичка,  капелюх – рукавичка, кішка – мишка, сорока – жабка, 
                   Кабанчик – зайчик.
Картка № 6.
                   « Колобок «
                      Слон – ведмідь, бублик – колобок,  мама – баба, тато – дід.

          













    
        
    КНИГА - ТВІЙ ДРУГ, БЕЗ НЕЇ ЯК БЕЗ РУК.
.                                                                                                      (Народна мудрість)
 ВЕДУЧИЙ Якщо ви з інтересом відгадуєте кросворди, берете участь у вікторинах, любите передачі: "Що?    Де? Коли? , "Щасливий випадок", то гра "Брейн-ринг "- знахідка для вас.                                                                                     
  ВЕДУЧА. Якщо ви не марнуєте свій вільний час, проводите його в колі друзів,  у читальній залі бібліотеки, то ця гра - ваша мрія.                                             
ВЕДУЧИЙ. Грайте в "Брейн -ринг" ,тому що це - шлях до вдосконалення. Отож, починаймо нашу гру.
ВЕДУЧА. Бажаю приємноЇ гри, нехай щастить нашим командам і нехай переможе сильніший.
ВЕДУЧИЙ. У сьогоднішній грі беруть участь 2 команди:   "ЗЕВС" та "ПРОМЕТЕЙ".
 ВЕДУЧА. Розпочинаємо нашу гру. Слово надається командам. Вони вітають одна одну.
ВЕДУЧИЙ. А тепер запрошуємо до робочих місць наші команди.
                                      I ТУР.
1. Як називається зібрання творів Т. Шевченка? (  «Кобзар»)
2. Про кого йдеться : " За три копи куплена"?(« Коза- Дереза".)
3.Хто вигадав Чіполіно? (Джані Родарі)
4.Як називаються народні обрядові величальні пісні зимового циклу? (Колядки).
5.Хто є автором пригодницьких романів "Білий вождь", "Вершник без голови". (Майн Рід)
                                        ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ПЕРШОГО ТУРУ.
                                       II ТУР.
1.Яка основна професія Льюіса Керолла, автора повісті- казки "Аліса в країні чудес" (Математик)
2.Як називається словниковий запас мови? (Лексика)
3.Що в перекладі з грецької мови означає слово "біблія"? (Книга)
4.З якою могутньою твариною порівнюється князь Всеволод у " Слові о полку Ігоревім"?(Тур)
5.Відгадайте загадку: " Їхала пані в срібнім жупані, а на тім жупані латка на латці" (Риба)
                                         ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ДРУГОГО ТУРУ.         
                                      III ТУР.
1.Назвіть псевдонім Лариси Петрівни Косач. (Леся Українка)
2.Назвіть опади, якими в слов"янському фольклорі  герої напувають казкових коней. ( Роса)
3.Як звали київського князя, який загинув від укусу гадюки? (Олег )
4.Назвіть об’єкт полювання Дуремара в казці " Золотий ключик" (П’явки)
                                       ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ТРЕТЬОГО ТУРУ.
                                     IV ТУР.
1.Як називається українська народна пісня        журливого або баладного характеру? (Дума)
2. Як звуть найбільш відомого героя Артура Конан   Дойля? ( Шерлок Холмс )
3. Якому гетьману в 1995 році виповнилось 400 років з дня народження? (Б. Хмельницькому)
4. Кого називає " віщим співцем" автор " Слова о полку Ігоревім"? ( Бояна )
5. Де була створена перша на Русі бібліотека? (Софіївський собор, Київ, 1037р. )
                      ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ЧЕТВЕРТОГО ТУРУ .
                                                                              V ТУР.                 
1. Як називається найвідоміша поема І. Котляревського? (« Енеїда» )
2.Назвіть відомого українського письменника, філософа, поета ХVIII століття? ( Г. Сковорода)
3.Князь Ігор здійснив свій перший похід на половців у ...? ( 1185р.)
4. Чий портрет намалював Карл Брюлов, щоб викупити Т. Шевченка з кріпацтва? ( В.Жуковського)
5. Виборний - це персонаж якого твору ?("Наталка Полеавка" І. Котляревського)
                                     ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ П’ЯТОГО ТУРУ.
                                                                      VI ТУР.
1. Як звали в давньогрецькій  міфологїі героя, який відзначався великою фізичною силою? (Геракл )
2. Скільки подвигів здійснив Геракл ? ( 12 )
3. Англійський моряк , що подорожує казковими країнами. Його ім’я використовує Полтавська кондитерська фабрика. ( Гулівер )
4.Як називається літературний текст опери? ( Лібрето )
5.Літературний твір для постановки на сцені. ( П’єса )
                                       ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ШОСТОГО ТУРУ.
                                                                        БІЙ I.
1.Три самостійні твори одного автора, пов’язані єдністю задуму, сюжету. ( Трилогія )
2. Назвіть український національний герб. ( Тризуб )
3.Хто автори гімну України " Ще не вмерла Україна"? (П. Чубинський і композитор М. Вербицький.)
4.Найбалакучіша жінка в українських казках. ( Язиката Хвеська.)
5.В одній із байок в цей предмет мудра птаха кидала камінці, в іншому творі зла невістка била ці предмети рогачем. (Горщик )
6. Що таке євшан - зілля? (Степовий запашний полин )
7.Закінчіть народну прикмету: "Випала роса з вечора- на... ( ясну погоду )
8. Що таке коливо? (Ритуальна поминальна страва українців )
                                                         БІЙ II.
1. Псевдонім матері Лесі Українки Косач Ольги Петрівни. ( Олена Пчілка.)
2.Скільки картоплин у горщик влізе ? ( Картопля не лазить )
3.Один із найбільших музеїв мистецтва, що був заснований у 1764 році. ( Ермітаж )
4.Автор байки " Пан та Собака". (Гулак- Артемовський)
5.Закінчити прикмету: " Від дощу на воді пузирі - ..." (...на довгу негоду)
6. На яке народне свято вогонь і вода вважалися цілющими, здатними очищати, лікувати? ( У ніч на Івана Купала )
7. Систематизований перелік книг , картин тощо, складений для полегшання їх розшуку. (Каталог)
8.Заклад, що видає книги для читання. ( Бібліотека )
                       ЖУРІ ВИЗНАЧАЄ КОМАНДУ- ПЕРЕМОЖЦЯ.
ВЕДУЧИЙ. Ще раз вітаємо переможців, шанувальників слова.
ВЕДУЧА. Незбагненна душа мови, як золотоносна річка, виблискує на сторінках світової літератури. Тож давайте частіше заглядати в живу схованку людського духу.
ВЕДУЧИЙ. Памятайте народну мудрість: « Книга – джерело знань», « Хліб наснсжує тіло, а книга – розум», « Книгу читати – усе знати».
ВЕДУЧА. Отож любіть книгу, любіть Україну, шануйте її народ. Будьте гідними називатися найінтелектуальнішою нацією на Землі – українцями.
ВЕДУЧИЙ. Дякуємо всім за увагу. До нових зустрічей.
        
                                                
                                                






 

1. Цей поет є автором глибоких філософських трактатів.Відомий як історик, математик, астроном. Назвітьйого справжнє ім’я, хоча у світі він відомий як " персидський Вольтер"(Омар Хайям ) 
2. Великий іспанський письменник прожив бурхливе, сповнене пригод життя: воював, був поранений, потрапив у полон до піратів, був викуплений, мандрував, був двічі ув’язнений і виправданий; у тюрмі почав писати; жив і помер у злиднях. Пригадай ім’я цього письменника. ( Мігель Сервантес)
3. Назвіть ім’я, яке порушує логічність ряду представників Відродження:Данте, Рабле, Гомер, Шекспір)
4. Доля якого відомого  французького  письменника тісно пов’язана з Україною? (Флобер, Гюго, Бальзак, Аполлінер, Верлен)
5. Кому із відомих представників Відродження Ліна Костенко присвятила ці рядки:
                                     Під вечір виходить на вулицю він.
                                      Флоренція плаче йому навздогін.
                                       Ці сльози вже зайві. Минуло життя.
                                        Йому вже в це місто нема вороття.
                                                                                                (Данте )
6.Якщо Афродіта з’явилася зранку, з морської піни, Афіна Паллада - в обід з голови Зевса, то ВІН уперше заявив про себе на звичайному екзамені. Про кого йдеться? ( О.Пушкін)
7. Він вивів австрійську й німецьку літератури із застою.Переборов імпресіонізм і неоромантизм і при цьому домігся рідкісної естетичної гармоніі. Він - один із небагатьох  поетів, які підготували поезію  до виходу із замкненого кола естетизму, її вирйшальний поворот до великого світу, що пізнає усі таємниці життя. ( Рільке )
 8. Хто у 17 років вступив до армії Наполеона й брав участь у поході на Москву? ( Стендаль)
9. Який роман має підзаголовок "Хроніка  XIX  століття " ( Червоне і чорне ")
10. Що означає слово " гобсек "? (Живоглот )
11. Кого називали "російською  САПФО"? ( А.Ахматову )
12. Улюблений напій  розбійників     із Шервудського лісу? ( Чорне пиво )
13. Коли в Англії святкують день Робіна Гуда? ( У першу неділю травня )
14. Як називався кінь Тараса Бульби? (Чорт )
15. Чию усмішку  не змогли   знищити ні написи, ні каміння? ( Мони Лізи )
    




Мета: перевірити знання учнів, їхній інтелектуальний рівень;
                 розвивати пізнавальні здібності учнів, урізноманітнити   форми 
                 навчання.
                 Клас ділиться на дві команди, у кожній  з   яких є гравці та          їхні
                 вболівальники . Команди обирають капітанів.     

I Гейм. «Розминка.»
1. Колір очей Воланда. ( Праве - чорного, ліве - зеленого .)
2. Псевдонім Івана Миколайовича Понирьова. ( Бездомний .)
3. Прокуратор найбільше в світі ненавидів це. ( Запах трояндової олії .)
4. Хвороба, що мучила прокуратора. ( Гемікранія. )
5. Постійне місце життя Га- Ноцрі. ( Нема. )
6. Останнє, що бачив у своєму житті Берліоз. ( Місяць. )
7. Скільки років Іванові Бездомному. ( 23.)
8. Прізвище лікаря, який лікував Івана і Майстра. ( Стравинський. )
9. Що було вишито на чорній шапочці Майстра? (Літера " М ". )
10. Скільки мов знав Майстер? ( 5 )
11. Хто він за фахом? ( Історик. )
12. Який виграш отримав Майстер на облігацію, яку йому дали в музеї? (100 000крб)
13. Маргарита в день зустрічі з Майстромнесла в руках потворні, тривожні жовті          квіти. Які? ( Мімози. )
14. У якому місяці Майстер дописав роман? ( У серпні. )
15. З його допомогою левій збирався врятувати Єшуа. ( Ніж. )
16. Про що мріяв громадянин Поплавський? ( Про квартиру в Москві. )
17. Що дав Азазелло Маргариті в Александрійському саду? ( Круглу золоту
      коробочку)
18. він син короля - звіздаря і доньки мельника. ( Пілат. )
II Гейм. "Заморочки із бочки."
       ( Гравці повинні дати розгорнуті відповіді на запитання.)
1. Як головна тема твору " Майсте і Маргарита"? ( Твір про моральну  відповідальність людини за свої вчинки. )
2. Чому. не бажаючи смерті мандрівного філософа, Понтій Пілат все- таки підписує розпорядження про його страту? (Жорстокий прокуратор співчуває Єшуа. йому жальфілософа. Проте страх та служіння законові в ньому перемагають.)
3. як у романі на прткладі Понтія Пілата вирішується проблема спокути гріхів? (Понтій Пілат, що був покараний за свою відступність ( зраду ), приречений на самотність і мучиться аж 12 тис. лун.)
4. Яка сюжетно- композиційна роль Воланда в романі Булгакова? ( Воланд є своєрідною антитезою Єшуа як протиставлення зла добру.)
5. Який зв'язок між вчинками Воланда і авторським вибором епіграфа до роману7 (Воланд висміює, знищуєза допомогою свого почту все те, що відступилося від добра, розбестилося. морально збідніло, втратило високий ідеал. міру зла, вад, корисливості Воланд виміряє мірою істини, красою, безкорисливістю добра. Він встановлює рівновагу між добром і злом і цим слугує добру.)
6. яка головна ідея роману? (Людську долю і сам історичний процес                 визначпють безперервний пошук істини, наслідування високих ідеалів добра і краси, а цього досягнути неможливо без терпіння, мужності і любові.)
7. Яка ідейна спрямованість сюжетної лінії романтичних героїв- Майстра і Маргарити? ( Всеперемагаюча сила кохання і творчості піднесла душу до висот істинної людяності.)
8. Як пояснити зміст булгаківського афоризму: "рукописи не горять"? ( На думку автора, обов'язок письменника в тому, щоб повернути людині віру у високі ідеали, відновити істину, тоді вона існуватиме вічно.)
III Гейм. " Ти - мені, я - тобі".
       ( Команди задають запитання одна одній.)
1. Скільки рецензій, опублікованих на свої твори, зібрав Булгаков? ( 300 )
2. Скільки рецензій, зібраних Булгаковим, були негативними? ( 298 )
3. Хто дав високу оцінку роману. сказавши про автора: " Він геній"? (Анна Ахматова.)
4. За якою адресою мешкав Берліоз? ( Вул. Садова, буд.№ 302 -біс, кв. 50 )
5. Скільки років працював М. Булгаков над романом " Майстер і Маргарита"?
    ( Близько 12 )
6. У якому році він закінчив роботу над романом? ( У 1940 р.)
IV Гейм. " Гонка за лідером"
1. Як часто месір організовував бали? ( Один раз на рік. )
2. Сімейне становище Воланда. ( Неодружений. )
3. У що була взута Маргарита на балу у Воланда? ( Туфлі з пелюсток блідої троянди із золотими пелюстками.)
4. Хто диригував оркестром на балу в сатани? ( Йоган Штраус.)
5. Кому в романі належать слова: " Рукописи не горять"? ( Воланду. )
6. Як прозивали Аннушку? ( Чума. )
7. Як Азазелло переконав Аннушку повернути підкову і салфетку? (Стиснув їй горло. )
8. Яку із людських вад Га - Ноцрі вважає з головних? (Боягузтво. )
9. Яка кличка пса прокуратора? ( Банга. )
10. До кого звернувся прокуратор із проханням врятувати Юду із Кариафа? (До Афронія. )
11. Яку суму одержав Юда від первосвященика Каіфи? ( 30 тетрадрахм. )
12. Хто виманив Юду вночі з міста? (Ніза. )
13. " Він не заслужив світла, він заслужив ... " ( Спокій. )
14. Хто сказав: " Все буде правильно, на цьому побудований світ"? ( Воланд. ) 


































                                                                                                                               

                                                                                                  







                       


Комментариев нет:

Отправить комментарий