Збірка
літературних диктантів
із зарубіжної літератури
(для класів з
українською мовою навчання)
5 клас (з українською мовою
навчання)
Німецька народна казка
«Пані Метелиця»
1. Чим займалася падчерка біля колодязя?
2. Що трапилось з її пальцями?
3. Де опинялися дочки, коли стрибали в
криницю?
4. Чого падчерка злякалася, побачивши пані
Метелицю?
5. Хто першим попросив допомоги у дівчат?
6. Що мали щодня застеляти дівчата?
7. Яку нагороду отримала від пані Метелиці
падчерка?
8. Що подарувала пані Метелиця лінивій
дочці?
9. Що впустили в колодязь дівчата?
10. Що мали збивати дівчата?
11. Яке дерево просило дівчат про допомогу?
12. Хто першим сповіщав про появу дівчат та
їхню долю?
Відповіді
1. Пряла.
2. Урізала.
3. На прекрасних луках.
4. Її зубів.
5. Хліб.
6. Постіль.
7. Золото.
8. Смолу.
9. Починок.
10. Подушки.
11. Яблуня.
12. Півень.
Г.К.Андерсен «Снігова
королева»
(Упізнай героя за
реплікою)
1. «Я посаджу її на теплу піч і вона
розтане».
2. «Подивись, як майстерно зроблено!»
3. «Ну, більше я тебе не цілуватиму, щоб,
бува, не зацілувати насмерть».
4. «Ой, як я забарилася! Адже мені треба
шукати Кая».
5. «Яка пухкенька! Яка пишненька! Горішками
відгодована!»
6. «Не руштеїї! Вона буде гратися зі мною!»
7. «Хіба ти не бачиш, яка велика її сила?»
8. «Кай! Милий мій Кай! Нарешті я знайшла
тебе!»
9. «Є і в них! Вона літає там, де нагустіше
сніжинок».
10. «Ми бачили маленького Кая. Біла курка
несла на спині його саночки».
11. «Там я народився і виріс, там стрибав по
снігових полях».
12. «Я напишу кілька слів на сухій
рибі-трісці, паперу в мене немає...»
Відповіді
1. Кай.
2. Кай.
3. Снігова Королева.
4. Герда.
5. Розбійниця-мати.
6. Маленька Розбійниця.
7. Фінка.
8. Герда.
9. Бабуся.
10. Голуби.
11. Олень.
12. Лапландка.
Редьярд Кіплінг
«Мауглі»
1. Чому деякі звірі ненавиділи Мауглі?
2. Хто підтримував Мауглі, крім батьків
Вовків? Чому?
3. Як Багіра допомогла Мауглі стати
Ватажком Зграї?
4. Чому мешканці Джунглів називають вогонь
Червоною Квіткою?
5. Чому Мауглі плакав?
6. Кого захистив Мауглі і чому?
7. Скільки братів і сестер було в Мауглі у
вовчій сім’ї?
8. Який головний Закон Джунглів?
9. Хто був найстрашнішим ворогом Мауглі?
10. Як ви можете охарактеризувати шакала
Табакі?
11. Хто вчив Мауглі Законів Джунглів?
12. Чому Мауглі все ж таки повертається до
людей?
Відповіді
1. Бо він був розумний, його погляд ніхто
із звірів не витримував.
2. Багіра, Акела, Балу, Каа. Вони були
мудрі та добрі,вважали, що з людиною треба жити в мирі.
3. Він за її порадою роздобув вогонь, якого
боялися звірі.
4. Бо бояться не лише самого вогню, а
навіть його назви.
5. Йому не хотілося йти до людей, але він
сам був людиною.
6. Старіючого ватажка вовків Акелу, бо був
добрим і справедливим.
7. Четверо.
8. Заборона вбивати людину.
9. Тигр Шер-Хан.
10. Лицемір, боягуз, підлабузник.
11. Балу.
12. Бо місце людини серед людей.
6 клас (з українською мовою
навчання)
Міфи про Прометея і
Геракла
1. Титан, що приніс людям вогонь.
2. Назвіть головних героїв «Міфу про
Прометея».
3. За що було покарано Прометея?
4. Чому Прометей відмовлявся говорити з
усіма, хто йому співчував?
5. Чому страждає Гефест?
6. Яка згадка залишилась у людей про
Прометея?
7. Як Геракл подолав немейського лева?
8. Чому Еврісфей посилав Геракла на такі
складні випробування?
9. Чим отруїв свої стріли Геракл?
10. Яка риса характеру Геракла проявилася
під час чищення ним стаєнь Авгія?
11. Яку умову Геракл поставив Авгію?
12. Чому Еврісфей відпустив Геракла?
Відповіді
1. Прометей.
2. Прометей, Влада, Сила, Гефест.
3. За те, що він подарував людям вогонь.
4. Він піклувався про їхнє життя,
передбачаючи гнів Зевса.
5. Бо за наказом Зевса змушений прикувати
свого друга.
6. Каблучка.
7. Ударом палиці.
8. Він його боявся і хотів, щоб Геракл
загинув.
9. Кров’ю (жовчю) лернейської гідри.
10. Кмітливість.
11. Авгій мав віддати десяту частину своїх
стад.
12. Він зрозумів, що Геракл непереможний.
А.П.Чехов
«Хамелеон», «Товстий і
тонкий»
1. Де відбувається дія оповідання
«Хамелеон»?
2. Назвіть головних персонажів цього
оповідання.
3. Яка пригода сталася на площі?
4. Від чого змінюється поведінка Очумєлова?
5. Як зовні проявляються зміни в поведінці
Очумєлова?
6. Чи співчуває юрба Хрюкіну?
7. Де відбувається дія твору «Товстий і
тонкий»?
8. Протягом якого часу відбувалася подія на
вокзалі?
9. Якою була зустріч однокласників?
Згадайте слова з тексту.
10. Як поводять себе обидва герої у перші
хвилини зустрічі?
11. Коли змінилася поведінка тонкого і як?
12. Як до цього поставився товстий? Чим
закінчилася зустріч?
Відповіді
1. На базарній площі.
2. Поліцейський наглядач Очумєлов,
городовий, золотар Хрюкін.
3. Золотаря Хрюкіна вкусив за палець
собака.
4. Від того, кому належить собака.
5. Він то знімає, то одягає шинель, то
кашляє, по посміхається.
6. Ні, бо це для неї просто розвага.
7. На вокзалі Миколаївської залізниці.
8. Декілька хвилин.
9. «Приятелі тричі поцілувалися і вп’ялися
один в одного очима, повними сліз».
10. Невимушено.
11. Коли він почув, що товстий дослужився до
чину таємного радника. Він починає плазувати перед ним.
12. Йому це не сподобалося, його занудило і
він відвернувся.
Даніель Дефо
«Життя і незвичайні
пригоди Робінзона Крузо»
1. Як Робінзон витрачав батьківські гроші?
2. Чому Робінзон Крузо опинився на
безлюдному острові?
3. Які речі були у Робінзона, коли він
опинився на острові?
4. Робінзон посіяв на острові ...
5. Яка книга допомогла Робінзонові
зрозуміти помилки свого минулого?
6. Яких тварин Робінзон забрав з корабля, а
яких приручив?
7. Як Робінзон сам пояснює своє перебування
на безлюдному острові?
8. Чому Робінзон назвав аборигена П’ятницею?
9. Як П’ятниця виявив свою прихильність до Робінзона?
10. Які стосунки булиміж Робінзоном і П’ятницею?
11. Як П’ятниця сприймав навчання?
12. Як склалася подальша доля П‘ятниці?
Відповіді
1. На різні розваги.
2. Корабель сів на мілину, Робінзона збила
велика хвиля і викинула на острів.
3. Ніж, люлька, коробочка з тютюном.
4. Рис.
5. Біблія.
6. Забрав собаку і двох кішок, приручив
кіз, папугу.
7. Як Божу кару за минулі гріхи, а
перебування на острові – як можливість очищення душі.
8. Бо врятував його у п’ятницю.
9. Впав навколішки, цілував землю, поставив
ногу Робінзона собі на голову.
10. Господар – раб.
11. Він був дуже розумним і кмітливим.
12. Робінзон забрав його до Англії.
Джек Лондон «Жага до
життя»
1. Якими постають герої на початку
оповідання?
2. Чому наш герой залишився один?
3. Що передусім зробив герой, коли
зрозумів, що залишився один?
4. Як герой полював на куріпок?
5. Чому зникла рибка, коли не залишилося
води у калюжі?
6. Чому ведмідь злякався героя?
7. Чому хворий вовк іде слідок за хворою
людиною?
8. Як герой зустрівся з Біллом?
9. Чому герой не взяв золота Білла?
10. Як закінчився поєдинок з вовком?
11. Як врятувався наш герой?
12. Що було знайдено в койці героя?
Відповіді
1. Стомлені й виснажені.
2. Білл покинув пораненого друга.
3. Полічив сірники і розділив їх на три
пучечки.
4. Він жбурляв у них камінням.
5. Вона прослизнула через шпарину у сусідню
калюжу.
6. Бо герой не став тікати і загарчав дико,
люто.
7. Сподівався, що людина помре раніше.
8. Він наштовхнувся на його кістки.
9. Бо він вже розумів, що золото – це не
головне.
10. Герой перегриз вовку горло.
11. Його підібрало китобойне судно.
12. Повно сухарів.
Антуан де Сент Екзюпері
«Маленький принц»
1. Де жив Маленький принц?
2. За яким правилом жив герой на своїй
планеті?
3. Чого не вистачало Маленькому принцу на
його планеті?
4. Хто допоміг Маленькому принцу не втратити
себе, не згубитися у світі, не стати таким, як усі?
5. Який секрет відкрив Лис герою?
6. Чому після всього Маленький принц ще
більше полюбив троянду?
7. Що символізує криниця, з якої п’ють
герої?
8. Чому Лис хоче, щоб принц його приручив?
9. Що буде нагадувати Лисові Маленького
принца?
10. Чому саме Маленький принц зрозумів
малюнок льотчика?
11. Як сказав Лис:»Мова – це джерело
непорозуміння». Чому?
12. Що на згадку про себе залишив Маленький
принц льотчикові?
Відповіді
1. На маленькій планеті, астероїді В-612.
2. Вставши вранці, вмийся, прибери свою
планету.
3. У нього не було друзів.
4. Лис.
5. Добре бачить тільки серце.
Найголовнішого очима не побачиш.
6. Бо це була його троянда, в яку він вклав
душу.
7. Символ істини, що відкривається людям.
8. Тоді вони стануть потрібні один одному.
9. Золоті хліби.
10. Бо він був дитиною, тобто чистим душею.
11. Люди не завжди задумуються над тим, що
говорять.
12. Зорі, які вміють сміятися.
7 клас (з українською мовою
навчання)
Вальтер Скотт «Айвенго»
1. Який основний конфлікт епохи зображено у
романі?
2. З якої родини походив Айвенго?
3. Чому батько вигнав Айвенго з дому?
4. Кому служив Айвенго?
5. Під яким ім’ям вийшов Айвенго на перший турнір?
6. Кого із жінок Айвенго обрав королевою
турніру?
7. Чому з Ребекки під час суду зняли всі
прикраси?
8. Чому Бріан де Буагильбер обвинуватив
Ребекку у чаклунстві?
9. Хто міг врятувати Ребекку від страти?
10. Чому Ребекка прийшла до Равени?
11. Чому Ребекка не подякувала самого
Айвенго?
12. Чому вирішила присвятити своє життя
Ребекка?
Відповіді
1. Боротьба англосаксів проти норманів.
2. Був сином англосакського феодала Седріка.
3. Хотів одружити Ровену з Ательстаном, а
вона кохала Айвенго.
4. Королю Річарду I.
5. Позбавлений Спадщини.
6. Ровену.
7. Боялися, що там можуть бути амулети.
8. Бо вона відмовила йому у коханні.
9. Лицар, який погодиться битися з
Буагільбером.
10. Подякувати за те, що Айвенго її
врятував.
11. Бо вона його любила.
12. Служінню людям.
Джонатан Свіфт «Пригоди
Гуллівера»
1. Від чийого імені ведеться оповідь у
романі?
2. Яка пригода сталася з героєм?
3. Як ліліпути зустріли Гуллівера спочатку?
4. Де поселили Гуллівера? Чому?
5. Як у Ліліпутії можна було зробити кар’єру?
6. Якою була система виховання дітей?
7. Які партії існували у ліліпутів?
8. Назвіть причину нескінченної ворожнечі
між партіями країни.
9. Чим цікавився Гуллівер, перебуваючи у
ліліпутів?
10. Як ліліпути називали Гуллівера?
11. Що імператор хотів зробити з Гуллівером?
12. Чому Гуллівер не захотів остаточно
розбити флот Блефуску?
Відповіді
1. Від імені Гуллівера.
2. У результаті шторму він потрапив на
невідомий острів.
3. Вони його зв’язали і обстріляли стрілами.
4. У старовинному храмі, у якому було
скоєне вбивство. Подалі від імператора.
5. Головне – вміння танцювати на канаті та
пролазити під палицею.
6. Їх забирали від батьків і виховували у
закритих закладах.
7. Високих підборів і низьких підборів.
8. З якого кінця треба розбивати яйце.
9. Вивчав їх мову, звичаї, побут.
10. Людина-гора.
11. Осліпити через хірургічну операцію.
12. Він не хотів бути знаряддям поневолення
у руках ліліпутів.
О.Генрі «Останній
листок»
1. Як О.Генрі називає людей, що утворили
«колонію» на
чудернацькому Грініч-Вілідж?
2. Як лікарі називали невидимого прибульця,
який почав бродити по колонії в листопаді?
3. У чому був шанс хворої Джонсі, як сказав
лікар?
4. Що лічила Джонсі в зворотному порядку,
дивлячись у вікно?
5. Коли Джонсі думала померти?
6. Ким був у мистецтві художник Берман?
7. Що Берман малював уже кілька років?
8. Чому саме Берманові Сью розповідає про
хворобу Джонсі і її фантазії про смерть?
9. Чому так швидко облітали листки плюща?
10. Які деталі свідчать, що Джонсі починає
одужувати?
11. Чому захворів і помер Берман?
12. Чому Сью назвала цей листок шедевром
Бермана?
Відповіді
1. Люди мистецтва.
2. Пневмонія.
3. У тому, щоб вона хотіла жити.
4. Листочки плюща.
5. Коли впаде останній листок плюща.
6. Невдахою.
7. Вивіски та рекламу.
8. Більше нікому було розказати, довіряє
йому.
9. Бо був сильний вітер і лив дощ.
10. Вона просить дзеркало і хоче написати
фарбами Неаполітанську затоку.
11. Застудився, малюючи під дощем листок
плюща.
12. Бо він врятував життя Джонсі.
Джеймс Олдрідж «Акуляча
клітка»
1. Через скільки місяців ми зустрічаємося з
Деві та Беном в
оповіданні «Акуляча клітка»?
2. Бен розуміє, що працювати льотчиком він
уже не зможе. Чому?
3. Чому Бен знову вирішує відправитися на
зйомки акул?
4. Як цього разу Бен збирається знімати
акул?
5. Чому Бен відмовився від дверей зверху
клітки?
6. Як Деві та Бен переправили клітку в
бухту?
7. Що сталося під час посадки літака?
8. Чи подумав цього разу бен про Деві?
9. Що сталося цього разу під час підводної
зйомки?
10. Як Деві підняв клітку?
11. Чому Бен не зміг сам відкрити клітку?
12. На який ризик пішов Деві, шоб врятувати
батька?
Відповіді
1. Через 8 місяців.
2. Він залишився без лівої руки по лікоть.
3. Йому потрібні гроші для навчання сина.
4. Він зробив клітку для небезпеки.
5. Боявся, що в критичний моментне зможе
відкрити клітку одною рукою.
6. Прив’язали до літака.
7. Літак знесло і кліткою пробило задню
стінку кабіни.
8. Він взяв для нього напої, фрукти та
солодощі.
9. Скат зачепив мотузку та перевернув
клітку дверима вниз.
10. За допомогою літака.
11. Бо двері прим’яло та заклинило.
12. Він опустився під воду, де плавали
акули.
Михайло Шолохов «Доля
людини»
1. Коли відбуваються події, описані в
оповіданні?
2. Чому автор опинився на переправі?
3. З чим автор порівнює очі хлопчика?
4. Що вразило автора у зовнішності Андрія
Соколова?
5. Відтворіть історію життя головного
героя.
6. Чим Соколов вразив Мюллера?
7. Як Соколову вдалося втекти з полону?
8. Що сталося з дружиною і дочками
Соколова?
9. Чого не може собі вибачити Андрій
Соколов?
10. Як
і коли загинув син Андрія Соколова?
11. Де вперше Андрій побачив Ванюшку?
12. Як склалася доля Ванюшки і Андрія
Соколова?
Відповіді
1. Перша повоєнна весна.
2. Бо річка розлилася, треба було пливти на
човні.
3. З ясним небом.
4. Очі, немов присипані попелом.
5. Громадянська війна, кохання, одруження,
Велика Вітчизняна війна, полон, смерть сім’ї, смерть сина, зустріч з
Ванюшкою.
6. Своєю хоробрістю і почуттям гідності.
7. На машині, захопивши із собою майора з
важливими документами.
8. Бомба влучила прямо в хату, де вони
знаходились.
9. Що відштовхнув від себе дружину під час
прощання.
10. 9 травня його вбив німецький снайпер.
11. Коло чайної, де він харчувався.
12. Андрій всиновив Ванюшку.
8 клас (з українською мовою
навчання)
«Найдавніші літературні
пам’ятки людства»
Відповіді
Гомер. «Іліада»
Відповіді
Овідій. Поема
«Метаморфози»
Відповіді
Данте Аліг’єрі.
«Божественна комедія».
Відповіді
Мігель де Сервантес.
«Дон Кіхот»
Відповіді
Вільям Шекспір «Гамлет»
Відповіді
Мольєр. Комедія «Міщанин-шляхтич»
Відповіді
О.Пушкін. Роман
«Євгеній Онєгін»
Відповіді
М.Лермонтов.
Роман «Герой нашого
часу»
«Максим Максимович»
Відповіді
М.Лермонтов. Роман
«Герой нашого часу»
«Княжна Мері»
Відповіді
М.В.Гоголь. Повість «Шинель»
Відповіді
|
Літературний диктант – це
такий вид роботи, який дає нам змогу швидко і різнобічно перевірити знання
учнів з теми, що вивчається, знання тексту. Літературні диктанти подібні до
тестових завдань, бо також є вправами зворотної дії: можна одразу ж
проконтролювати правильність виконання роботи. Проте на відміну від тестів,
де потрібно вибрати одну правильну відповідь з-поміж інших, пропонований вид
роботи вимагає дати відповідь самостійно.
Літературні диктанти, як
правило, проводяться на початку уроку (перевірка домашнього завдання,
актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення).
Літературні диктанти
дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому
час.
Г.К.Андерсен «Снігова
королева»
1. Які властивості мало дивне чортове
дзеркало?
2. Хто розповів про дзеркало по всіх
усюдах?
3. Чому дзеркало розбилося?
4. На що перетворювалося серце людини, якщо в
нього потрапляла скалка з дзеркала?
5. Що було найдорожчим у Кая з Гердою?
6. Коли і де Кай уперше побачив Снігову
Королеву?
7. Чому різко змінилася поведінка Кая?
8. Що Герда вирішила віддати річці, щоб
дізнатися про Кая?
9. Що нагадало Герді про її друга і
повернуло пам’ять?
10. Чому всі, хто зустрічався дівчинці на
шляху, допомагали їй?
11. Яке слово складав Кай у палаці Снігової
Королеви?
12. Що врятувало Кая?
Відповіді
1. Все хороше принижувалося, а погане
здавалося ще гіршим.
2. Учні троля з чортівської школи.
3. Учні чорта впустили його з неба.
4. На крижину.
5. Кущі троянди.
6. Увечері у вікні.
7. Йому попала скалка в серце.
8. Свої нові червоні черевички.
9. Троянди у бабусиному садку.
10. Бо Герда була добра, вірна, віддана.
11. Вічність.
12. Гарячі сльози Герди.
Шарль Перро «Попелюшка»
(Кому належать слова)
1. «А й справді, всі сміялися б, побачивши
на балі Чорногузку!»
2. «Не плач, усе буде добре. Якщо ти будеш
слухняною дівчинкою, я зроблю так, що ти поїдеш туди».
3. «Авжеж! Тільки як же я поїду туди в
цьому лахмітті?»
4. «О, яка вона гарна!»
5. «Якби ти була на цьому чарівному балі,
ти б там не занудилася!»
6. «Невже й справді вона така гарна?! Які ж
ви щасливі, що бачили її!»
7. «Овва! Щоб я давала сукні якійсь
Чорногузці! Я ще не збожеволіла!»
8. «Нікого не бачили, крім хіба що якоїсь
убогої дівчини, більше схожої на селянку, аніж на принцесу».
9. «А дайте-но і мені поміряти, - може, на мене
налізе».
10. «Так, нехай і вона спробує – адже мені
наказано міряти черевичок усім дівчатам».
Відповіді
1. Сестри Попелюшки.
2. Чарівниця.
3. Попелюшка.
4. Гості короля.
5. Сестри Попелюшки.
6. Попелюшка.
7. Сестра Жавотт.
8. Вартові.
9. Попелюшка.
10. Посланець принца.
Марк Твен
«Пригоди Тома Сойєра»
1. Який день тижня Том не любив найбільше і
чому?
2. Чому Том і Гек потрапили вночі на
цвинтар?
3. Що хлопці побачили на кладовищі?
4. Чому Том і Гек дали клятву мовчати про
те, що вони бачили на кладовищі?
5. Як хлопці підтримували безвинного Поттера?
6. Як було врятовано безвинного в’язня?
7. Якими були позитивні і негативні
наслідки слави для Тома?
8. Як ви вважаєте, чому всі хлопці заздрили
Геку Фінну?
9. Яким зображено життя у Сент-Пітерсберзі?
10. Як діти містечка розуміли щастя?
11. Чому городяни не любили Тома і Гека?
12. Чим пояснити зміни в людині, коли вона
стає дорослою?
Відповіді
1. Понеділок, бо треба було йти до школи.
2. Щоб перевірити спосіб виведення
бородавок за допомогою здохлого кота.
3. Вони стали свідками вбивства лікаря
Робінсона.
4. Вони боялись індіанця Джо.
5. Вони носили йому дарунки у в’язницю.
6. Том виступив свідком на суді і розказав
всю правду.
7. Він став героєм, про нього писали
газети, але Том боявся індіанця Джо, який втік.
8. Бо Гек був вльний міг робити все, що заманеться.
9. Одноманітним, розміреним, нудним.
10. Ходити босоніж, не митися, лаятися, не
ходити до школи.
11. Бо вони звикли жити за зручними
«правилами», а хлопці весь час порушували їх.
12. Дорослі поглинають у клопоти і забувають
дорогу в країну Дитинства.
Байка
1. Кого вважають засновником жанру байки у
світовій літературі?
2. Кому з байкарів у спадок залишилася
солдатська скриня?
3. Хто з байкарів був рабом?
4. Частина байки, в якій розповідається про
події, називається...
5. Частина байки, в якій міститься
повчання, називається ...
6. Езоп писав байки віршами чи прозою?
7. Який основний прийом оповіді
використовується у байці?
8. Мова, сповнена натяків, недомовок,
називається ...
9. Найвідоміший французький байкар.
10. Кого з байкарів автор пам’ятника зобразив разом із персонажами
його творів?
11. На кого перетворилися «Мурашка і Цикада»
у байці І.Крилова?
12. Яких «зачумлених» звірів ви знаєте?
Відповіді
1. Езопа.
2. І.Крилову.
3. Езоп.
4. Оповідна.
5. Мораль.
6. Прозою.
7. Алегорія.
8. Езопова мова.
9. Жак де Лафонтен.
10. І.Крилов.
11. «Стрекоза и Муравей».
12. Лев, лис, вовк.
Ч.Діккенс «Різдвяна
пісня у прозі»
1. Чи можете ви назвати головного героя
твору?
2. Чому Скрудж так не любить Різдва?
3. З якою метою з’являється привид Марлі?
4. У чому криється причина душевного холоду
Скруджа?
5. Що було найголовнішим для героя? Чи
принесло йому це щастя?
6. Що сприяло переродженню Скруджа?
7. У чому полягає щастя Кретчита?
8. Чому Другий Дух завітав саме до бідної
родини Кретчитів?
9. Чому Боб запропонував тост за містера
Скруджа, який не зробив йому нічого доброго?
10. У чому виявилися зміни у поведінці
Скруджа стосовно Кретчита після подорожі?
11. Який підсумок життя героя у
теперішньому?
12. Яким шляхом Скрудж пішов до
переродження?
Відповіді
1. Скрудж, бо Марлі мертвий.
2. Бо вважає все це дурницею.
3. Він намагається застерегти від помилок,
які колись зробив сам.
4. У самотності ще з дитинства, був
позбавлений батьківського тепла.
5. Гроші. Ні, бо він залишився один.
6. Страшне видолище власної смерті.
7. У дружній родині.
8. Щоб Скрудж зрозумів, яке це щастя мати
сім’ю.
9. Боб був милосердною людиною, всім все
прощав.
10. Він наказав краще топити, підвищив
платню, дав гроші на лікування Тіма, зробив усім подарунки.
11. Втрата людських почутів, деградація
особистості.
12. Після побаченого майбутнього в ньому
пробудилося відчуття каяття.
Ж.Верн
«П’ятнадцятирічний капітан»
1. Що означає ім’я та прізвище Дік Сенд?
2. Де виховувався Дік Сенд?
3. Чому Дік Сенд став капітаном?
4. Чому «Пілігрим» опинився в Африці?
5. Після чого у Діка вже не було сумніву,
що вони в Африці?
6. Чому на шляху наших героїв з’явився Гарріс?
7. Як вдалося втікти Бенедиктові?
8. Чому помер Муані-Лунга?
9. Хто врятував міс Уелдон?
10. Як загинув хазяїн Дінго?
11. Як помер Негоро?
12. Що сталося з Діком Сендом у 18 років?
Відповіді
1. Дік – скорочено від Річард (дали на
честь перехожого, який його підібрав); Сенд – пісок, місце, де його знайшли.
2. У дитячому будинку.
3. Бо загинув капітан Халл.
4. Негоро зіпсував компас.
5. Відрубані руки, колодки.
6. Він мав завести їх подалі від берега.
7. Через кротовий хід.
8. Він згорів від пуншу.
9. Геркулес, перевдягнений у чаклуна.
10. Його вбив Негоро.
11. Йому перегриз горло Дінго.
12. Він став капітаном.
Р.Л.Стівенсон «Острів
скарбів»
1. Що ми дізнаємося про дитинство Джима?
2. Яка пригода підштовхнула хлопця до
серйозних вчинків?
3. Коли у героїв роману виникла ідея
подорожі?
4. Якими були стосунки Джима з лікарем
Лайвсі?
5. Як називалося судно, на якому герої
відправилися у подорож?
6. Хто дізнався про те, що команда складається
з піратів?
7. Як Джим дізнався про це?
8. Хто вперше зустрівся з Беном Ганом?
9. Скільки років Бен Ган прожив на острові?
10. Як Бен Ган опинився на острові?
11. Як поводиться Джим у ворожому таборі?
12. Як ви вважаєте, що є рушійною силою
піратських вчинків?
Відповіді
1. Його батько мав корчму «Адмірал Бенбоу»,
і Джиму доводилося там працювати.
2. Смерть капітана, що мешкав у їхньому
трактирі.
3. Коли до сквайра Трелоні та лікаря Лайвсі
потрапили папери старого пірата з картою, де були дивні позначки.
4. Дружні, хлопець довіряв лікареві.
5. «Іспаньйола».
6. Джим Хокінс.
7. Він сидів у діжці з-під яблук і почув
розмову Сільвера з молодим матросом.
8. Джим Хокінс.
9. Три.
10. Його висадили на острів пірати.
11. Мужньо і сміливо.
12. Жага до збагачення.
Микола Гоголь «Тарас Бульба»
1. Де навчалися сини Траса Бульби?
2. Острів, на якому стояла Запорозька Січ.
3. Як називалося місто, яке козаки взяли в
облогу?
4. За що козаки карали своїх товаришів?
5. Щому Остап почав добре вчитися і не
тікав більше з бурси?
6. Хто з братів частіше бував верховодою в
досить небезпечних витівках?
7. У кого закохався Андрій?
8. Чим для Андрія був бій?
9. Хто прийшов до андрія вночі під час
облоги Дубна?
10. За що Тарас вбив свого сина Андрія?
11. Ким був обраний Остап Бульба?
12. Біля якої річки загинув Тарас Бульба?
Відповіді
1. В бурсі.
2. Хортиця.
3. Дубно.
4. За крадіжку, за вбивство.
5. Бо батько пообіцяв продержати його в
монастирі 20 років.
6. Андрій.
7. У полячку.
8. Музикою.
9. Татарка, служниця полячки.
10. За зраду Батьківщини.
11. Курінним отаманом.
12. Дністер.
Артур Конан Дойл «Собака
Баскервілів»
(Так чи ні)
1. Шерлок Холмс не зміг негайно приїхати до
Девонширу, тому
що у нього були справи в Лондоні.
2. Доктор Ватсон намагався весь час бути
поруч із сером Генрі.
3. Беррімор та його дружина виманювали з
болота вогником свічки собаку Баскервілів.
4. Серу Генрі дуже сподобався старий
будинок, особливо світла, затишна їдальня.
5. Брат і сестра Степлтони були дуже схожі
одне на одного.
6. Степлтон дуже зрадів, дізнавшись, що сер
Генрі закохався в його сестру, і поспішив з одруженням.
7. Доктор Ватсон кожного дня повідомляв
Ш.Холмсу про розвиток подій.
8. Беррімор домовився із сером Генрі, що
вони удвох допомагатимуть втікачеві – каторжникові Селену.
9. Сер Чарльз Баскервіль перед смертю пішов
на побачення з жінкою.
10. Незнайомець, який ховався на болотах у
печері, служив у поліції.
11. Ш.Холмс, побачивши доктора Ватсона біля
своєї схованки, вирішив його налякати.
12. Собака Баскервілів згризла свого хазяїна
сера Степлтона.
Відповіді
1. Ні. 7. Так.
2. Так. 8. Ні.
3. Ні. 9. Ні.
4. Так.
10. Ні.
5. Ні. 11. Ні.
6. Ні. 12. Ні.
Джеймс Олдрідж
«Останній дюйм»
1.
Що розуміє Деві в десять років про свою сім’ю?
2. З якою метою Бен відправився
на узбережжя Червоного моря?
3. Чому Бен жалкував, що взяв із собою
Деві?
4. Чому бухта називалася Акулячою?
5. Чому Деві кілька разів спитався в
батька, чи знає хтось, де вони є?
6. Що сталося з Беном під водою? Чому?
7. Чого злякався Бен, коли виліз із води
весь окривавлений?
8. Якою була єдина надія врятувати Деві?
9. Чому Бен не думає здаватися?
10. Чому Деві прекрасно справлявся з
літаком?
11. Що сталося з Беном, коли вони
приземлилися?
12. Який «останній дюйм» потрібно подолати
Бену і Деві?
Відповіді
1. Мати ним не цікавиться, а батько
стороння для нього людина.
2. Зробити підводну зйомку акул, за яку
обіцяли багато заплатити.
3. Бо Деві часто плакав.
4. Бо в ній водилася силе-силенна акул.
5. Він боявся, якщо з батьком щось
станеться, і він загине.
6. На нього напали акули, бо в Бена були
руки в крові.
7. Якщо він помре, то Деві ніхто не знайде.
8. Примусити хлопця вести літак.
9. Він має врятувати сина.
10. Він добре пам’ятав, що батько розповідав йому про літак.
11. Йому відрізали ліву руку, і він втратив
фах пілота.
12. Стосунки між батьком і сином.
Генріх Белль
«Подорожній, коли ти
прийдеш у Спа...»
1. Хто є головним героєм оповідання?
2. Поранений потрапляє до шпиталю. Яке
питання його мучить, коли його несуть до операційної?
3. Чому в гімназії не роблять затемнення?
4. Як називали тих, хто не був іще мертвим?
5. Куди зносили мерців?
6. Героєві здавалося, що він не в гімназії,
а в ...
7. Чому юнак не впізнав зразу рідної
гімназії?
8. Чим вражав вигляд гімназії?
9. Про що подумав герой, коли його
проносили біля таблиці полеглих?
10. Коли герой зрозумів, що це його
гімназія?
11. Чому герой не зміг підвестися на лікті і
закричав?
12. Чому лікар на крик героя тільки знизав
плечима?
Відповіді
1. Поранений солдат.
2. Чи його це гімназія чи чужа?
3. Бо все місто горить вогнем.
4. Їх називали решта.
5. У колишню сторожку гімназії.
6. ...музей мертвих.
7. Він весь горів, його все боліло, була
гарячка.
8. Там все було оформлене в грецькому
стилі.
9. Що і його ім’я стоятиме у списку полеглих.
10. Коли побачив напис на дошці, зроблений
його рукою.
11. Бо він побачив, що у нього немає обох
рук і правої ноги.
12. Бо він вже звик до такого.
Антична література.
Міфи про Сізіфа, Пігмаліона та Галатею, Мідаса.
Відповіді
Гомер. Поема «Одіссея»
Відповіді
Французький героїчний
епос.
«Пісня про Роланда».
Відповіді
Данте Аліг’єрі.
«Божественна комедія».
Відповіді
Мігель де Сервантес.
«Дон Кіхот»
Відповіді
Педро Кальдерон «Життя
– це сон»
Відповіді
Ернст Теодор Амадей
Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер»
Відповіді
М.Лермонтов. Роман
«Герой нашого часу»
«Бела»
Відповіді
12. Він довго був нездоровим, схуд,
ніколи не говорив про Белу
М.Лермонтов.
Роман «Герой нашого
часу»
«Тамань»
Відповіді
М.Лермонтов. Роман «Герой нашого часу»
«Фаталіст»
Відповіді
|
четверг, 11 февраля 2016 г.
Літературні диктанти
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий